300 کالا 5 تا 20 درصد تخفیف!

دلایل ایجاد پادرد و روش های درمان آن

علت های پادرد و روش های درمان درد پا

دلایل ایجاد پادرد و روش های درمان آن

پا در سلامتی فرد نقش بسیار مهمی دارد.به عبارتی پا قلب دوم افراد می باشد.ما معمولا تا زمانی که پا دچار صدمه نشود،به فکر آن نمی افتیم و به آن توجه نمی کنیم.در این مقاله درباره درد پا و علت های آن با هم صحبت می کنیم ،پس در ادامه با ما همراه شوید.

درد های پا در قسمت های مختلف پا به وجود می آید که هر کدام علت مخصوص به خود را دارد .

انواع درد پا و روش های درمان درد پا:

درد پاشنه

اگر درد شما در پاشنه می باشد ،به احتمال زیاد به ورم فاسییت کف پا مبتلا می شوید.صبح هنگام خارج شدن از رختخواب ،بدترین درد را احساس می کنید.درد را می توانید در پاشنه پا یا قوس خود احساس کنید.

درمان درد پاشنه:

پای خود را استراحت دهید.کشش عضله پا و پاشنه را انجام دهید.کفش هایی با تکیه گاه مناسب قوس و زیره بالشتی بپوشید.

خار پاشنه

خار پاشنه یکی دیگر از انواع پا درد ها می باشد. خار پاشنه به خاطر رشد غیر عادی استخوان در قسمت پایین پاشنه پا است.

خار پاشنه به خاطر پوشیدن کفش های نامناسب و یا راه رفتن با حالت های غیر طبیعی و دویدن زیاد به وجود می آید.

هنگام راه رفتن یا ایستادن خار پاشنه ایجاد می شود.بسیاری از مردم خار پاشنه دارند ،اما بیشتر آن ها درد ندارند.

معمولا افرادی که کف پا یا قوس بالایی دارند ،بیشتر دچار خار پاشنه دردناک می شوند.

درمان خار پاشنه:

از پد پاشنه بریده استفاده کنید.از کفشی استفاده کنید که به خوبی متناسب بوده و کفی های ضربه گیر داشته باشد.

  • مسکن های بدون نسخه مصرف کنید.
  • پای خود را استراحت دهید.
  • فیزیوتراپی انجام دهید

در صورت قطع نشدن درد به پزشک مراجعه کنید.

شکستگی پاشنه پا:

شکستگی پا معمولا به خاطر یک آسیب دیدگی شدید یا تصادف اتفاق می افتد.

استخوان پاشنه پا ممکن است فقط شکسته نشود بلکه کاملا خرد شود.درد پاشنه ،کبودی ،تورم یا مشکل در راه رفتن از علائم اصلی شکستگی پاشنه پا است.

درمان شکستگی پا

  • به پاشنه پا فشار وارد نکنید.
  • می توانید از عصا استفاده کنید.
  • حتما با لنت از پاشنه پا محافظت کنید.
  • برای محافظت از استخوان پاشنه پا حتما آتل یا گچ بگیرید.

6درمان خانگی برای تسکین درد پا

1-انجام حرکات کششی

می توانید از برخی حرکات کششی برای کمک به درد پاها استفاده کنید.شما می توانید یک قسمت از پای خود را مانند انگشتان پا یا پاشنه خود هدف قرار دهید.این تمرینات از گرفتگی پاها جلوگیری کرده و باعث انعطاف پذیری می شود.

2-تمرینات تقویت کننده انجام دهید

انعطاف پذیر و محکم نگه داشتن پاها ،کلیدهای اصلی جلوگیری از درد پا هستند.انجام پیاده روی و ورزش منظم ،بهترین راه برای حفظ لرزش و سلامتی پاها می باشد.

سعی کنید در لایف استایل خود ورزش و پیاده روی را بگنجانید.یکی از راه هایی که می توانید میزان پیاده روی و ورزش خود را رصد کنید استفاده از گام شمار است.

می توانید از تمرینات مقاومتی برای تقویت پاها و جلوگیری از درد در آینده استفاده کنید.همچنین می توان از تمرینات مقاومت یا وزنه برای ایجاد قدرت در پاهای خود استفاده کنید.

3-پاها را ماساژ دهید

یکی از بهترین راه کار ها برای کمک به بهبود گردش خون ،ماساژ دادن پا می باشد.

روی یک صندلی راحت بنشینید و ته پاهای خود را بمالید و ورز دهید.انگشتان پاهای خود را از هم جدا کرده و خم کنید تا ماساژ دهید.

استفاده از لوسیون یا روغن می تواند به روان سازی پوست کمک کرده و ماساژ پا را آسان کند.

4-کفش های خود را عوض کنید

کفش های نامناسب شما می تواند یکی از علت های اصلی پا درد شما باشد.پوشیدن کفش بیش از طول عمر آن ،کفش های نامناسب یا اندازه نامناسب کفش می تواند بر سلامتی شما تاثیر گذار باشد.

5-از مسکن استفاده کنید

چندین داروی بدون نسخه وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.داروهایی مثل استامینوفن می توانند برای کاهش درد استفاده شوند.

برای رفع کامل التهاب پا شاید لازم باشد چند هفته از این دارو ها استفاده کنید.

یکی دیگر از مسکن هایی که برای درمان درد پا بین افراد خیلی رایج و محبوب است ،پماد ضد درد خشخاش می باشد.پماد خشخاش یک مسکن عالی و گیاهی برای درمان درد های کمر ،دست و پا می باشد.

شما این پماد شگفت انگیز را می توانید از فروشگاه ما تهیه کنید و درب منزل خود آن را تحویل بگیرید.

 

اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

روبیکا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت